Wygląd sklepu Magento

magento logo

To, co przyciąga klientów do danego sklepu, to przede wszystkim ceny oferowanych w nim produktów oraz odpowiednio łatwy dostęp do informacji na temat jego istnienia, a więc i reklama czy wszelkiego rodzaju działania marketingowe. Co natomiast sprawia, iż klienci chętnie do sklepu wrócą? Będą zadowoleni z zakupów? Obsługi?

Cóż, m.in. wygląd sklepu; to, jak jest urządzony, jak łatwo się po nim poruszać. Wielu zwraca również uwagę na to, czy można porozmawiać ze sprzedawcą. Te same zasady, dość proste i intuicyjne, dotyczą również sklepów wirtualnych. Oferta produktów oraz ich ceny to jedno, ale wygląd sklepu internetowego nie pozostaje w praktyce przyciągania i przywiązywania do siebie klientów bez znaczenia. Ponieważ stron internetowych, z których zamawiać można wszystkie produkty, jakich tylko możemy potrzebować, jest bardzo wiele, a ceny w większości z nich są stosunkowo konkurencyjne, ich właściciele zmuszeni są również zadbać o stronę wizualną prowadzonych przez siebie witryn, dlatego właśnie najważniejszy jest dobór dobrze wyglądającego i eleganckiego szablonu Magento.

Po pierwsze, wygląd sklepu internetowego musi być po prostu estetyczny- tak jak w markecie niemile widziane byłyby potłuczone na posadzce jajka, których nikt nie chce posprzątać, tak klient sklepu internetowego niekoniecznie chce oglądać podstrony z błędami w języku html, które wkradają się w zwarty tekst opisu produktu. Takie niedopatrzenia nie świadczą raczej o profesjonalnym i poważnym podejściu do tematu obsługi sklepu. Co prawda, nowoczesne oprogramowanie Open Source takie jak Magento PL jest w stanie poprawić za nas większość takich błędów z poziomu panelu administracyjnego, jednak nie zawsze jest to takie proste.

Poza tym, by wygląd sklepu internetowego był atrakcyjny, musi również konweniować ze sprzedawanym towarem. Strony zaprojektowane w stylu minimalistycznym pasują do sklepów oferujących np. markowe dodatki czy biżuterię, ale sklep z ubraniami dla nastolatków powinien być już zdecydowanie bardziej kolorowy i dynamiczny; sklep oferujący instrumenty dęte może mieć oczywiście witrynę w kolorze różowym, ze świecącym, brokatowym logo, ale zdaje się jednak, że taką wizualną stronę powinien mieć raczej sklep z zabawkami. Przykłady można mnożyć. Tym samym, by uniknąć popełniania tego typu podstawowych błędów oraz, przy okazji, zaoszczędzić sobie pracy, warto wybrać po prostu dobry, już gotowy szablon Magento, popularnego oprogramowania sklepu internetowego z tych akurat dostępnych w ramach np. konkretnego budżetu, jakim dysponujemy. Szablon sklepu, zaprojektowany z myślą o konkretnym odbiorcy, to absolutna podstawa, jeśli myślimy o otworzeniu wirtualnego miejsca zakupów.